Jak inaczej przekonać do usługi czy produktu niż przekonując potencjalnego klienta, że to, co proponujemy jest dedykowane naturalnie dla niego? Pokazać mu to bezsprzecznie na przykładzie oraz pozwolić mu samodzielne decydować.

dom produkcyjny Kraków

Czym jest reklama interakcyjna?
Reklama interaktywna czyli Interactive Digital Signage to rodzaj reklamy, w której nadawca nie wyłącznie przekonuje odbiorcę do jakiegoś zachowania, lecz także zezwala odbiorcy ten przekaz kreować. Takiego typu reklamy są pewną nowością, dlatego, że uprzednio nie do końca można było je w ogóle wykonać, z uwagi na technologię. Obecnie reklamą interaktywną równie dobrze wolno nazwać parę odcinków reklamowego serialu, w jakim widz, ma okazję głosować na temat losów śmiałków, ale reklamą interaktywną będzie również ścisła interakcja innymi słowy szansę decydowania w czasie rzeczywistym i uzależnienie od wyboru indywidualnego widza, rozwoju fabuły.
Przykłady kampanii interakcyjnych
Wybór bardzo dobrych kampanii interakcyjnych jest bezsprzecznie kwestią gusty, tym niemniej na uwagę pośród tego rodzaju reklam na pewno zasługują:
•    Akcja MONTErzy – interaktywna reklama kultowych deserów, w której chodziło o to, aby odbiorca w stanie osobiście opracować swój własny smak deseru, łącząc poszczególne jego kompozycje
•    Kampnia Dziki Sad – zrealizowana przez grupę Żywiec kampania dotycząca napoju powstałego z połączenia cydru i piwa. Na profilu marki na Facebooku, odbiorcy byli proszeni o dookreślanie cech marki. Rezultat interakcja tej piwnej marki była przez kilka tygodni najlepszą na facebook, jeżeli idzie o marki piwne
•    Ford Explorer w Izraelu – na stronach gazety wydawana była reklama z szyfrem pobieranym na telefon, po jego zeskanowaniu oraz ulokowaniu telefonu na gazecie, można było zobaczyć poszczególne cechy samochodu, jak park assist czy kontrolę zbliżania się do przeszkody.
Aby reklama interaktywna była wydajna musi nie wyłącznie kojarzyć mentalnie klienta z marką. Bo samo zaangażowanie jest tylko zabawą i nie musi łączyć się z realnym zyskiem. W przypadku takich reklam, chodzi o to, by konsument, który już się zaangażował, następnie dokonał takiego wyboru, jaki prawidłowo mu się kojarzy. W jednym z powyższych przypadków będzie to wyglądać tak, że zdecydował się na to, a nie inne piwo, bowiem wcześniej angażował się na facebooku i dla niego wybór tej, a nie innej marki jest ewidentny. Cechą charakterystyczną reklam interaktywnych jest najczęściej ich cena. Taka reklama to jakkolwiek nie pojedyncza kreacja na domenę czy banner, ale cały szereg narzędzi, jakie zapewnią dotarcie do użytkownika, zainteresowanie go na tyle, żeby podjął interakcję i umożliwienie mu dokonania tego w taki sposób, by był on stosowny technicznie i prosty.